Rocky Road, ett julgodis du inte kan vara utan!

Detta är en av de godaste julgodis recepten.
Jag verkligen älskar detta recept och jag lovar att det kommer att bli en ny godisfavorit för er också!

Detta är en av de godaste julgodis recepten.

Jag verkligen älskar detta recept och jag lovar att det kommer att bli en ny godisfavorit för er också.

ca 15 kakor

 

600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter (el jornötter)

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Såhär till jul kan man göra dom med skumtomtar istället för marschmallows har jag hört! :)

2009-12-06 @ 22:42:38
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Marika

Det där såg verkligen smaskigt ut!



Kram Marre.

2009-12-07 @ 07:37:44
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0