Idag är du så trött!

Peter har varit trött och sovit nästa hela dagen idag. Jag pratar med honom en stund varje dag men idag hördes det att det var tungt. Jag vill inte gråta när jag pratar med honom, men det är svårt. Nina hade lånat ut en skiva med ljud på havs brus och vågor. Peter älskar verkligen havet. Han hadde tydligen inte sovit så mycket natten som var, har mest legat och funderat. Hoppas han är mindre trött imorgon och orkar vara uppe med barnen en stund. Mamma blev ledsen när jag pratade med henne idag, det är tungt för henne. Hon ska verkligen veta att hon är stark. Hon gör det jättebra.
-Mamma vi älskar dig!
Pratade även med min bror Per-Åke idag. Vi blev båda oroliga när ingen svarade när han provade ringa till mamma och även Peter. Men till slut fick vi tag på dom. Då fick jag även veta att våra yngre syskon kommer att åka ner till Peter. Och det känns jättebra, det kommer även dom att känna efteråt.
Jag har kännt att Tilde har kommit iklämm och inte fått så mycket tid av mig de senaste dagarna. Jag har ju mest varit ledsen. Så ikväll har det varit en kväll bara för henne. (dom andra barnen är hos sin pappa)
Hon fick bestämma middag "nudlar" sedan gjorde vi dumlekakor och rischoklad.
Jag har alltid till jul gjort så att barnen har fått bestämma en julkaka och ett julgodis var som dom vill göra. Och barnen tycker det är en jättekul tradition. Och kakorna blev jättegoda, rischokladen oxå.
Men tårarna har kommit nu och jag känner mig så trött och matt. En sak som jag skulle vilja är att alla ta vara på sina dagar här i livet. Dom kommer inte i repris! Njut av dagen och unna dig något fint. Imorgon kan det vara försent. Varför vänta? Tror att Peter hade velat hinna göra så mycket mer i livet.

Kommentarer
Postat av: Therese

Mysigt med jultraditioner. Ta hand om dig. Tänker på dig och de dina i denna svåra stund. Kram

2009-12-02 @ 21:22:54
Postat av: Marika

...Så sant så! Klart att man ska ta till vara dagarna och varandra, men jag tror att de flesta där av mig själv är dåliga på att uttrycka hur betydelsefulla vissa är. Det är viktigt att vi påminner varandra och säger små uppskattande ord på vägen. Det kan vi alla bli bättre på! Vad härligt att ni tog tid för varandra en kväll som denna. Det betydde nog lika mycket för er alla. Många kramar till dig min fina, omtänksamma och gulliga vän!

/ Marre.H.

2009-12-02 @ 21:52:58
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Linda

När jag kikade in på din blogg idag såg jag att du hade lagt in lite bilder. Krambilden på Peter och hans barn är så jäkla känsloladdad. Tårar rinner på min kind... Styrkekramar till dig och din familj.

2009-12-03 @ 16:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0