Hur fan tänker en del människor!

Jag tänkte att jag inte skulle ringa min bror under dagen eftersom jag visste att han skulle ha en jobbig dag idag. Det skulle komma en ambulans och hämta honom och skjutsa upp honom på rönken. Dessutom så skulle Peters pappa och hans andra syskon vara och hälsa på honom. Så jag tänkte att jag ringer efter middagen. Och det gjorde jag. Och jag säger bara vilken jäkla tur att jag inte var på Åland idag. För efter samtalet med mamma så var jag inte på gott humör. Varför? Jo, det finns tydligen männsikor som inte har någon cell hemma där uppe. Men vad har hänt undrar ni nu? Jag ska berätta men måste skriva av min ilska först. Det finns idioter, och så finns det IDIOTER!! Det var nämligen så här. Just innan ambulansen skall komma och hämta Peter så kommer det 2 st grannar till honom. Dom vet om att Peter är jättesjuk. Vad händer? Jo, dom ska ha tillbaka några verktyg som Peter har lånat utav dom. Okej säger mamma men hon vet ju inte vilka verktyg och ber dom vänta till en annan dag så hon kan fråga Peter var dom är. NEJ, dom skulle ha verktygen NU! Det var bara att gå och hämta dom. Mamma bad snällt att hon kunde fixa det en annan dag. Vad gör dom? Jo, dom går in och skall prata med Peter. Hur fan tänker vissa människor? Eller ville dom så gärna se honom där han ligger? Tur att inte jag var där för jag hade inte kunnat klara av att dom gick in och börja skrika. Där gick gränsen, man gör inte så när någon ligger och mår så dåligt som Peter gör. Lite jäkla respekt måste man visa. Verktygen är ju döda ting och det kan inte vara så jäkla svårt att vänta till imorgon. Mamma sa du skulle ha hört vilket liv det var. Men det var tur att jag inte gjorde det. Vissa människor verkar inte skämmas för något, eller mår dom så dåligt att det här var det ända sättet att kunna gåhem till Peter? Mamma ville bara att ambulansen skulle komma så dom kunde åka iväg. Vaken mamma eller Peter skall måsta vara med om detta. Hur fn tänker vissa männikskor. Lite respekt kan ju inte vara så svårt att begära.
Stor kram till mina gulliga mamma och Peter. Ni ska inte måsta vara med om sådant här oxå. Ni har nog med annat att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår din ilska. Det är horribelt att en del människor helt saknar respekt gentemot andra människor. Ska det vara så svårt att visa lite mänsklighet och hyfs?? Kram till dig...

2009-12-09 @ 19:28:50
Postat av: Therese

Så respektlöst! Usch sånt där gör en verkligen sååå arg, förstår att du är arg, ledsen och besviken på dessa människor. Kram

2009-12-09 @ 21:28:11
Postat av: Marre.

Ja, man blir verkligen förvånad över att det verkligen finns sådana känslosamma människor. De kallas precis som du säger för IDIOTER! Men man blir ändå så paff, eftersom man ALDRIG skulle bete sig på det sättet själv.

Kram

2009-12-09 @ 21:34:35
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Lisette

Tackar för gratulationerna! :)



Läste inlägget, tråkigt att folk inte kan visa respekt.

2009-12-09 @ 23:28:04
URL: http://betsky.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, Jenny, vad ska man säga? Världen är tyvärr befolkad av alla sorters märkliga människor, såväl goda som onda. Jag pratade själv med Peter igår, och blev så förbannad när han berättade om vad som hänt. Hur KAN man gör något sådant? Nog har jag vetat att granngubben är knäpp i luvan, men den här gången gick han sannerligen över alla normala gränser för anständighet! Ser jag gubbjäv*ln lovar jag att ge honom en spark + och en extra från dig! Men innan dess ska jag i alla fall ge Peter en bamsekram med dig som avsändare när jag träffar honom idag.

2009-12-10 @ 11:03:06
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Marika

Ooopps, glömde o:et före känslosamma...

fast det förstod du nog..?

/ Marre.

2009-12-10 @ 18:40:37
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0