Gott nytt år på er alla nära & kära vänner!

Önskar alla mina nära och kära ett gott nytt år. Vi ska fira in det nya året här hemma med vännerna Per, Marina och Micke. Dukningen är klar i år går det i tema silver/svart/vitt som om det var en suprice hihihi.
Fick en jättefin nyårsblomma av Marina, Per & Micke. Tack!
Jag ringde min frissa, PANIK! Jag vill ha håret som hon gjorde sist men det går inte.......vilken tur att Klipp1 har öppet för det kommer att fixa sig. Jag och Marina kommer även som alla år tidigare att åka till gravarna och tända ett "Gott Nytt År" ljus, denna gång även till Peter.
När vi kommer hem från gravarna väntas det en god fördrink.Måste berätta att på nyårs så gör karlarna allt, vi brudar sitter bara och njuter av årets sista kväll. Iallafall när vi kom hem från gravarna så väntades det en fördrink med drink tilltugg. Ljusen var tända marschallerna brann, så mysigt. Sedan blev vi bjudna till bords för förätten var nu klar. Det var pilgrimsmusslor med basilikasås, den var sååååå god. Den skymtar lite grann längst ner till vänster på det högra kortet.
Sedan var det dax för varmrätten som inte var mindre än chèvregratinerad fläskfilé med äpple serverad tillsammans med Jamie Oliver potatis. Jag säger bara att det var bland det godaste jag har ätit i år. Det bara smälte i munnen.
Det var sedan dax för att se Sverige-Finland matchen. Jag kan inte mycket när det gäller hockey med dom är enormt duktiga på att spela svenska juniorlandslaget. Vem vet kanske kommer dom hem med en guldmedalj i bagaget? En kväll som denna serveras det givetvis även dessert. Det var lika gott som det som hade serverats tidigare under kvällen wokade frukter med limesås, mums! Måste ge dessa kockar Henke, Per och Micke högsta poäng för kvällens menyval. Det var supergott!
Tolvslaget kom så fort att vi inte han spela det spel som vi hade lånat "lika par leka bäst". Tolvslaget välkomnades av pommac, skålande och raketer.
Per & Marina åkte hem strax efter tolv men vem dyker inte upp då? Om inte Per & Marika hihih ni är ju helt otroliga.
Dom satt här och snackade, skrattade och skålade tills kl kvar kvart över 4. Tur vi är unga och allerta hihihi. Det kliade i Pers fingrar, ja även i Marikas när dom gick hem så dom gjorde ett litet bus, man kan inte annat än skratta åt er. Ni är för härliga hihihi

Kommentarer
Postat av: Therese

Detsamma till dig. Kram

2009-12-31 @ 15:44:10
Postat av: Anneli

God fortsättning till dig & din familj

Kraaamiiiiz

2010-01-01 @ 12:28:32
Postat av: Marre

Hihihihi....när man ser så väl preparerade snökanter kan det inte annat än klia i fingrarna!

Per kunde naturligtvis inte låta dem vara....

God fortättning på det nya året vännen!

Kram

2010-01-01 @ 18:15:00
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter som en toppen nyårskväll,natt och morgon =). Kram

2010-01-01 @ 22:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0