Ett sista samtal innan du somnar in!

Jag ringde ner till Åland Per-Åke svarar, pratar med honom en stund. Han har varit snäll och ändrat om båtbiljetten till imorgon, tack! Han sa att Peter har sovit hela dagen, bara tittat upp lite sedan somnat om direkt igen. Pratade sedan med mamma. Hon ger min älskade bror telefonen. Jag försöker att inte gråta men det är så svårt. När jag hör hur svårt han har det att andas så blir det ännu jobbigare. Jag säger till honom, kanske blev det sista gången jag fick prata med honom....... Peter, min bäst broder det är Jenny din lillasyster. Jag är så ledsen att jag inte är hos dig, sitter vid din sida och håller din hand men du ska veta att jag tänker på dig hela tiden. Jag gråter för att jag snart kommer att förlora min bäst broder. Men jag vill säga hejdå och måste nu även inse att din kropp snart inte orkar mer, men själv har du en sådan kämpar glöd och vill inte ge upp. Dina barn Adam och Meja kommer vi att hålla kontakt med och se till att dom mår bra det lovar jag dig. Nu vill jag bara be dig om två saker, snälla ge mig ett tecken innan du går över till andra sidan och snälla Peter krama om min pappa när han möter dig där. Jag kommer att sakna dig så mycket. Ännu en puzzelbit i mitt hjärta kommer att saknas. hejdå min bäst bror! Jag kommer alltid att älska dig och sakna ditt goa skratt. Glöm inte bort det jag bad dig om, kram lillasyster Jenny  Under tiden jag pratar och gråter så hör jag honom försöka säga något, med det är svårt att tyda. Jag tror att han blev glad att jag ringde men ledsen över att höra mig gråta. Men sedan säger han: -Svårt att svara! Han ville då gärna säga något tillbaka men kunde inte........vad han ville säga kommer jag aldrig att få veta. Men nu har jag fått prata med honom en sista gång.......innan han somnar in.....och slipper plågas mer.

Kommentarer
Postat av: Marika

Om jag gråter av att läsa det du skriver, hur mycket ska du då inte gråta min vän..? Snyft, snyft...

Ta väl hand om varann!

Kramar Marika.

2009-12-19 @ 16:07:05
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Linda

Även om det känns svårt är det säkert skönt att haft det där sista samtalet. Förstår att det är viktigt för dig att verkligen få ta förväl av din fina storebror. Jag är helt säker på att även han var tacksam för ditt samtal, även om han inte kunde säga det till dig. Vetskapen om att ni alltid kommer att finnas där för hans fina barn betyder nog oerhört mycket för honom. Kram

2009-12-19 @ 17:26:28
Postat av: Therese

Oj så starkt skrivet, tårarna rinner, du är så stark. Måste ha varit jättejobbig detta samtal men det var säkert jätteviktigt, viktigt för er båda. Kram

2009-12-19 @ 21:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0