Du får inte sluta kämpa

Idag har jag försökt att nå min älskade bror 3 ggr.....tut....tut....tut...inget svar! Man blir så orolig när han inte svarar. Peter åkte igår med ambulans in till lassa pga att han behövde mer medecinsk vård. Han har bla fått mer blod och även dropp. Hoppas detta kommer att ge honom mer energi att kämpa, kämpa så att han och barnen samt mamma får en så fin jul man kan få i dessa omständigheter. När man pratar med Peter så kan man inte annat än säga:
-Vilken kämpe!
Han pratar om våren, sommaren och nästa vinter. Han har så mycket planer och vill hinna göra så mycket mer. Peter har så mycket ogjort och han vill få så mycket mer tid med sina älskade barn.
Idag har mamma varit med Peters barn och köpt julklappar samt ätit pizza. Då säger Adam:
-Vi måste vara med pappa så mycket som möjligt nu annars kommer vi att ångra det!
Han är så go och fin, så omtänksam. Och vilken tur att mamma få rå om barnen extra mycket nu, det kan dom alla behöva.
Iallfall så Peter ha verkligen en kämpar glöd, men vad hjälper det om ens kroppen säger annat. Men man lever så länge på hoppet. Och skulle jag kunna så skulle jag ge honom energi. Energi att kämpa, energi att inte ge upp.
Han har ju så mycket kvar som han inte har hunnit göra.......
Så en sak har jag verkligen lärt mig. Vänta inte med saker till imorgon, du vet aldrig hur morgondagen ser ut.....
Carpe diem är latin och betyder fånga dagen men bör snarare tolkas ta vara på dagennjut av dagen eller njut av den flyende dagen

Kommentarer
Postat av: Marika

Så rätt tänkt! "Att fånga dagen", Men det är synd att man inte alltid lever efter det.Så är det för mig i allafall. Tänker på dig min vän och hoppas....

Ha en bra dag!

2009-12-17 @ 05:39:38
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0