Du andas så tungt!

Jag hade hoppats på att Peter skulle få komma hem från lassa idag men det blev inte så. Mamma har suttit hos dig under hela dagen, du sov mest hela tiden. Du andas så tungt nu. Ibland tittar du upp men du somnar fort in igen. Din kropp är så slut men din kämpar glöd är inte slut ännu. Du kämpar varje dag. Du sa alltid till mig att den dagen som barnen har fyllt 18 år den dagen har jag tid att dö, inte före det. Men ibland blir det inte som man har tänkt sig, ibland stannar livet klocka in.
När jag var på Kattas begravning så kom det fram kvinna som sa:
- Tänk er livet spm ett tågbiljett, för vissa människor tar biljetten slut väldigt tidigt.
Men jag vill inte att min brors biljett skall vara slut.......
Men du andas så tungt nu.....

Kommentarer
Postat av: Veronica

Kram på dej vännen i denna svåra stund!

2009-12-17 @ 21:42:15
Postat av: Anneli

Men Gumman... dina ord är så sorgsna & du låter så lessen, vet inte riktigt vad jag ska säga till dig mer än att jag finns här om du vill & behöver & att jag tänker på er hela tiden.....

Kraaam till dig & de dina <3

2009-12-17 @ 22:26:10
Postat av: Therese

Kram till dig nu när du har det svårt.

2009-12-18 @ 06:40:20
Postat av: Marika

Finns här om och när du vill...

Kramar i massor

din vän Marika.

2009-12-18 @ 18:03:16
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0