Vad tiden går fort.......

Tilde den lilla filuren började 3:an idag. Kim i 6:an och Alexandra i 8:an.
Vart tar all tid vägen? Man hinner ju inte med.
Det har gått så fort. Nu börjar man verkligen känna att man håller på att ha stora barn.
Inget fritids längre, dom klarar sig själv på morgonen och eftermiddagen.
Själv har man inte blivit 1 år äldre, eller?
Men jag är nog värdens lyckligaste mamma, med 3 underbara barn.

Krama mig ofta

Av: Stina Norén

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!


Den här dikten läste jag första gången när jag väntade Alexandra.
Jag tycker den är så fin och så sann.
Tycker att den är lika vacker än idag.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det är inte klogt vad tiden går fort,det är ju på barnen man ser det på.dom kommer som ifatt en själv.Hoppas att dom kommer att trivas i skolan,kram på er alla

2009-08-25 @ 09:51:05
Postat av: Anneli

Ja det är helt otroligt var det går fort... ungarna har blivit så stora....:)Idag hade vi besök av Emma & Alva som gick hos oss & som man fick följa från Myran till Stubben... dom är 11 år nu, helt otroligt, det var i alla fall jätte skoj att dom ville komma förbi :):)

Kramiz

2009-08-25 @ 20:01:56
Postat av: Anonym

Ja, visst är man lycklig lottad som har fått så många barn, dom är guld värda. god natt

2009-08-25 @ 22:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0