Va, f.n är det som luktar?

Ja, jag var väldigt trött imorse när jag cyklade iväg till min 1:a arbetsdag efter min lååånngga semester. Men jag fick så fint välkommande av alla, sms och lappar "Välkommen tillbaka efter din ledighet". Då känner man hur glädjen och lyckan med en superfin personalgrupp. Det är ju inte på alla arbetsplatser som man saknar chefen (fniss) Men tydligen på Aurum. Tack, ni är superfina allihopa, saknat er oxå!

Iallfall så satt jag i reception och kände en stank. Jag är väldigt känslig över lukter. Va, f.n är det som luktar? frågade kocken, han visste inte. Jag frågade Ronny. Han såg ut som ett frågetecken. Och började skämta om allt möjligt snuskigt som det luktade som. Jag följde lukten upp till 1:a våningen. Var då tvungen att gå ner igen. Ronny gick upp, in i ett hotellrum........finner att en gäst har rensat fisk! Ja, ni kan ju själva tänka er hur det stank i det rummet eftersom det kändes enda ner till receptionen...............

Tilde har varit ledsen och gråtit ofta några dagar. Vi har frågat vad det har varit tillslut berättar hon och gråten kommer om och om igen. Hon och en tjejkompis hade en liten snurra på tråden. Tilde har haft så ont i magen flera dagar över detta, gråtit flera gånger. Ikväll fick dom reda ut detta och nu kvittrar hon som en sol igen. Men det är väl detta som kallas riktiga vänner, man måste även kunna klara av att reda ut konflikter, förlåta och sedan glömma allt och vara vänner igen som om inget har hänt. Nu sover hon med sitt leende igen, klumpen i magen är borta och hon längtar till imorgon. För då ska dom vara med varandra igen. Skratta, sjunga och bara ha kul.

Var förbi en snabbis hos familjen Carlsson. Fick då tvär snusa på Lilla Lucas, eller nu måste man väl säga stora Lucas. Lucas fick undertiden prova att sitta i sin hoppgunga. Kan säga att han såg både lycklig och lite förvånad ut på samma gång. Men han såg ut att trivas väldigt bra i den. Hopp i hopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0