Söndag, sista semesterdagen, suck!

Idag är det sista semesterdagen för mig och sista sommarlovsdagen för barnen. Men jag måste säga att det ska bli ganska skönt att få komma in i vardagen igen. Idag skall vi byta alla dörrar uppe till nya, vita fräscha dörrar. Försöker att övertal min sambo att vi ska passa på att måla karmarna då oxå......får se vem som vinner.

Fniss, jag vann.........vi målar karmarna vita, byter ut till nya vita gång järn. Det blir jättefint där uppe. Henke tyckte att vi skulle byta alla handtag oxå.......han vill då bara shoppa hihihih

Så här fint blev det med min text TVÄTTSTUGA i tvättstugan så klart. Vars annars:


Ikväll följde jag med trav vinnarna till Olearys för att fira segern. Det var trevligt och farfars var snälla och skötte vår lilla Tilde Vilde. Just det ja, jag har ju inhandlat lite nya skor idag. Ja, du läste rätt, ännu mer skor. Jag älskar skor och skulle gärna vilja ha en egen liten garderob med bara skor. Vilken dröm.....

Ormskinns imitationskor.......

Dom här ser nästan ut som dom jag köpte i torsdags......

Ett par grå höga stövlar till mina svartaklänningar....

Sedan var jag tvungen att köpa ett par skor även till farmor som alltid ställer upp och sköter våra barn, har plockat massor med bär till oss och som finns där om jag ropar på hjälp.
Tyvärr fanns det inte några skor till farfar annars skulle han oxå ha fått ett par. 
Inga from Sweden träskor! Inte vilka träskor som helst utan "ortopediskt sköna" med orden "fin utan att lida pin" inne eller ute skor. Det stämmer verkligen, de är inte bara söta utan jättesköna också. Har ett par själv i svart men en annan modell. Och dom är vekligen supersköna och lätta att gå i.
Farmors skor är dom röda. Hoppas hon kommer att tycka om dom.  

Fniss; måste bara få berätta vad farfar sa när jag visade mina nyinköpta skor.
-Du kan ju lämna tillbaka dom du köpte i torsdags. Det kostar mycket pengar. Räcker ju med ett par skor.
-Hur tänkte farfar då? Hihih klart jag även ska ha kvar alla mina skor.
Han är ju allt för gullig vår egen lilla farfar (fniss)
 

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag tror att du vinner:-)

2009-08-23 @ 20:12:07
Postat av: Marika

Jasså, ni är igång med renoveringar igen!...

Såå kuul!!! Efter Spanien hoppas jag att min sambo börjar med allt han lovade den där kvällen, fniss!

Kram

2009-08-23 @ 22:24:00
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag håller med farfar,det börjar väl bli för mycket skor nu å chopping,du ska ju bara ha å ha.jag blir orolig för ditt choppande,allvarligt.kram

2009-08-24 @ 10:35:36
Postat av: Linda

Vilken superfräsch tvättstuga du verkar ha! Att ha det så fint i en tvättstuga måste ju göra "tvätteriet" mycket trevligare. Ha det bra, kram.

2009-08-24 @ 20:07:33
Postat av: Anneli

Så super snygga skor...helt i min smak

skulle kunna ha hur mycke skor som helst (fniss)

Kramiz

2009-08-24 @ 20:54:23
Postat av: Marie

Oh, lovely med skor! Älskar ju oxå dessa ting. Blev förtjust i ormskinns skorna, vart hittade du dem??

Sköt om dig och familjen!

2009-08-24 @ 23:19:20
Postat av: Jenny

Marie: Kul att du gillade dom. Henke rynkade bara på näsan. Ormskinns skorna kommer att komma ut i skoaffärena till våren 2010. Har tur att jag känner en skoförsäljare och nu visar dom nästa års mode. Men det kan ju hända att det kommer tidigare, men han sa våren 2010. Men har du stl 37 får du gärna låna dom när du är i stan. Kram på er // Jenny

2009-08-24 @ 23:24:40
URL: http://jennyumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0