Ingen sommar utan kräftfest

Jag sa till Henke att jag ville åka till stugan och bara få känna lugnet och inga måsten. Få sitta och läsa en tidning inte känna press att det ska fixas och trixas med något. Han var inte så svår övertalad om man säger så. Och vilken tur jag hade för farfars hade planerat att de skulle äta kräftor, wiiee!

Att åka till stugan och bara få njuta av tystnaden, lugnet och det trevliga sällskapet av farfars kan man behöva ibland. Och man blir väldigt bortskämd där. Om man säger så här.......dom roar verkligen barnen hela tiden och man är aldrig hungrig. Dom är supergulliga mot allt och alla. Och vem får sig inte ett gott skratt utav farfar.......
Henke brukar ibland säga att killar brukar välja en tjej som är lik sin mamma, men att han har tydligen valt en som är lik sin pappa. Hur tänkte han nu?
Jag går väl inte omkring med "tussar".......
Men att jag är snäll gullig och rar som farfar det vet jag (fniss)
På kvällen tyckte Tilde att det var dax för ett kvällsdopp. Själv satt jag kvar i stugan.

Vad passar bättre till lunch en solig sommar dag än nygräddade våfflor med grädde och färska bär och farmors goda nygjorda hallonsylt.

Nu ska jag och Henke sätta oss och se en film i soffan äta lite popcorn.
Tilde är med sin kompis Ida som även ska sova här.
Imorgon? Vad händer då? Vi får se, det är inget inplanerat. Det är det som är så skönt med sommaren och semester. Man får ta dagarna som dom kommer, inga måsten och skall. Bar njuta och må bra.


Kommentarer
Postat av: Annelii

& vad avundsjuk jag är på dig nu... äta kräfter,att fortfarande få ha semester, du har det bra du

(men det är du värd)eller hur

Kramis till er..

Ps.. Matti hälsar

2009-08-09 @ 21:09:10
Postat av: Marika

Åh, vad härligt ni verkar ha haft det! Det var ett bra initiativ att åka ut dit och koppla av!

Ha det...

/ Marre.

2009-08-10 @ 12:11:15
URL: http://marikawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0