Nu är dom alla vackra änglar......

....Idag föll det en tår på min kind, eller rättare sagt flera tårar. Hur kan vi människor gå omkring och klaga så mycket. Vi får ju leva och vara friska. Iallafall några av oss. Imorse kunde jag inte avstå från att läsa denna fina blogg Sabina som har följts av hundratals människor. Ingen kan läsa den utan att bli ledsen. Hon kämpade så tappert mot denna hemska cancer. Vi är många som har följt Sabinas kamp mot den djävulska cancern. I tisdags somnade hon in och blev en av himlens vackra änglar. Hon har varit så stark och genom sin blogg låtit oss läsare få följa hennes kamp i glädje och sorg. Vill skicka mina tankar och kärlek till hennes familj och hennes två små flickor.  Än en gång stannar jag upp och känner tacksamhet över livet, det är viktigt att vi alla gör det.

Vad är det som händer? Jag har förlorat så många fina vänner i denna fruktansvärda sjukdom. Susanne och Katta var 2 underbara småbarns föräldrar som båda gick bort i cancer, dom gick över till andra sidan alldeles för tidigt. Varför?  

Min älskade bror Peter har levt väldigt många år med cancer och kämpar verkligen tappert varje dag. Älskar honom för hans starka vilja. Du får aldrig sluta kämpa och tro på hoppet. Lova mig det. Vi behöver dig.

Man ska vara så oerhört tacksam för varje dag man får leva livet frisk och slippa gå igenom det som tyvärr många andra drabbas av. Jag tänker på alla tappra, starka , fina människor som drabbas av svåra sorger på olika sätt och sänder alla varma tankar jag har....

Man ska ta tillvara på livet och vara tacksam helt enkelt för varje dag man får leva....!
Om du älskar någon - glöm inte bort att säga det........imorgon kan det vara förskent.

Det finns en fantstiskt fin låt på Charlotte Perrellis senaste album, som heter "Appreciate".
Fler än jag kommer säkert att fälla en tår till denna starka sång...
Lyssna på texten och tänk sedan på hur just du vill ha det i ditt liv. 

 

Gårdagen är historia, idag är nuet, morgondagen en gåva.
Och en sak vet jag..................Livet går inte i repris!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0