29:e April Min älskade pappas dag

En ängel flög förbi, Mot himmelen så fri
Men han lämnade sitt leende på vår jord,
Som en sol som värmer oss Och som himmels stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets skeende - med en tro:
Kärleken är

Idag är det min pappas födelsedag........och begravningsdag! Vad orkar man med på en sådan dag? Inte mycket.
Man skulle så gärna vilja ge honom en grattis kram och en fin present.
Istället blir det blommor och ett tänt ljus vid graven.
 

Du lät mig tidigt förstå att i stjärnorna står det skrivet
"tillsammans för alltid ändå"
Och likt den klaraste stjärna som blänker så stark är min saknad till dig.
Jag brukar säga till barnen:
-Den klaraste stjärnan på himmelen är morfar!

Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig som en bro över mörka vatten
En ängel ska sedan bära min hälsning till dig:
-Grattis på födelsedagen älskade pappa, Du är för alltid en del utav mig. Jag gråter fortfarande av saknaden efter dig.
Väntar fortfarande av att du ska ringa, och säga:
-Hej jenny gumman, det är pappa! Är det bra med barnen?
Vill att varje gång det piper ett sms i telefonen ska vara:
-Älskade Jenny, pappa kommer hem nu.
Jag vet att det aldrig kommer att vara så men man måste få tro för att kunna orka & glömma.
Jag vet att du finns ibland osshela tiden. Jag kan inte se dig men jag känner din närhet.

Ditt hjärta som alltid klappade så varmt för dina barnbarn. Du var så orolig att det skulle hända dom något.
Det jag var orolig över var att du aldrig mer skulle komma hem......och så blev det.

Tack älskade pappa för allt Du min familj har skänkt. För oss Du strävat, på oss Du tänkt

Ditt goda hjärta, du ville alltid alla så väl. Hos oss skall leva i tacksamt minne.
Och så länge vi minns, så länge lever du.


Min Älskade Pappa, barnens morfar sa:
-Snälla Jenny gråt inga tårar, när jag dör

Det är inget att gråta för. I minnet lever jag ju kvar

Ingen kan dö som levat har. Tänk er, som om jag tog en promenad

Vi ses igen, inte nu, men om ett tag.

Saknar dig så enormt mycket älskade pappa. Men jag vet ju att vi ses igen. Tack älskade pappa för allt.



****************************************************************************

Vi har varit och gjort fint på graven nu.

Jag satte ner nya blommor och tände ett ljus och sa:
-Grattis pappa på födelsedagen, saknar dig så.

Vi tände även ljus på Veronica mammas grav samt på Roger brors grav. Nu lyser det så fint på gravarna.
När vi sätter oss i bilden så spelar dom på radion "tears in heaven"
Den hade jag på pappas begravning. Det är så man ryser i kroppen, men nästan varje gång som vi har varit på graven och man startar bilen så är det antingen "tears in heaven"  eller "kärleken är" på radion. Båda dom låtarna hade jag på pappas begravning. Jag tar det som en hälsning från honom:
Att han finns med oss hela tiden

Kommentarer
Postat av: rebecka

åh tycker synd om dig :/

2009-04-29 @ 07:08:16
URL: http://rebeckahjerpe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj,jag gråter nästan.

2009-04-29 @ 21:25:48
Postat av: Anonym

Ååh, du skriver så fint, gråter jätte mkt just nu, förlåt mamma!

2009-04-29 @ 21:39:16
URL: http://cheze.blogg.se/
Postat av: Mamma

det är inget roligt,men nu har det första å jobbigaste året gått.Lägg din energi på dom du har kvar det mår du bättre av.kram

2009-04-30 @ 09:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0