Vår älskade & saknade Kurt fick en så fin begravning, Tack mamma & syster!

Jag får väl skylla mig själv att jag var trött imorse, vi hade middags främande till 03,30 på natten, eller ska man säga morgonen?  Men trevligt hade vi, åt gott, drack vin & spelade, ska inte nämna vilka som vann! Jag kan säga jag har en nöjd sambo, då vet Ni.

Tack farmor för att du ryckte ut som taxi till Tilde som skulle vara på kören kl 10, varken jag eller Henke var körduglig.
Vid 14 tiden så körde vi oxå til musikskolan där vi ska få se vårt lilla troll uppträde, tror att vi var mer spända än Tilde. Hon stod där framme helt lungt. Hon höll takten med hela kroppen, hon var jätte duktig.

Sedan bar det iväg till Frostkåge, vi skulle idag ha en liten begravning för vår älskade och saknade katt Kurt. Mamma sa att vi skulle gå in i rummet. Det går inte beskriva med ord hur vackert min syster hade gjort. Det var så fint och vackert med blommor ljus, foton, vit mjukis katt och där stod även den via kistan med en fin vers på samt en blomdekortation. Ni kan aldrig tänka er så vackert. Stort tack till dig Sandra för ditt jobb att göra en så vacker och minnesvärd begravning.
Vi jordfäste kistan, plaserade en gravsten på och tände några gravljus.





Nu vilar Kurt utmed vår andra älskade katt Kurre som tyvärr slutade sina kattår med att bli påkörd, men vi får heller inte glömma nämna att det ligger en gris begravd där oxå.

Efter den fina begravningen så hade mamma gjort en stor smörgåstårta & bakat bullar (Kurt älskade bullar) Tack även till mamma, tyvärr så fick jag ej äta smörgåstårtan pga min laktosfriakost, men räkorna var goda som dom var.

På vägen hem så åkte vi till pappas grav och tände ljus, det är så vackert på kyrkogården när det lyser ljus i mörkret.

Många tycker nog att det är ett pjoller att begrava en katt, men Kurt var inte vilken katt som helst han var en kung!
Vem vet kanske man alltid kommer att höra hans jamande och tassande i Frostkåge.

Ännu en gång, stort tack till syster Sandra, Gustav & Mamma, utan er hade det inte blivit lika fint. 

Detta skrev min syster på sin blogg:



FROSTKÅGEMARKENS KURT 1991-2008

 
Sista gosandet innan den tråkiga resan till veterinären ='(


Kurt kommer alltid att ta upp en stor plats i mitt hjärta♥
och jag kommer att tänka på vår vita tiger precis som när han levde med oss.


Jag vet att han bara var en vanlig katt för de flesta, men lärde man känna Kurt för den han verkligen var så skulle nog vem som helst förstå varför han inte bara var en vanlig katt,
han var en otroligt fin och klok vän och mycket betydelsefull familjemedlem.



Skulle jag måsta beskriva honom med bara tre ord skulle det bli svårt.
Klok, snäll, kärleksfull, speciell, mysig, söt, social... Ja jag skulle kunna hålla på i evigheter..



Här vilar Frostkågemarkens Kurt under sin röda sten med ljus och rosor

En speciell begravning till en speciell katt




Tack underbara mamma för den goda smörgåstårtan,
hade Kurt fortfarande varit med oss hade han älskat räkorna 


 


Kommentarer
Postat av: din gulliga mamma

ja det var nog mest sandra som ordnade det så fint,precis som när en människa begravs,hon ville att han akulle få det så fint,han var ju hennes älskling och viktigt att han skulle få ha det så fint,med blommor å en massa ljus, kram

2008-10-11 @ 23:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0