Torsdag = Städdag

Så var det torsdag igen och dom så då känner jag och Henke vet att det är det städdag. Det roliga med det är att många av vänner hade så roligt över från början, men nu städar även dom på torsdagar. Snacka om lätt påverkade.

En mindre rolig sak har det varit på skolan idag. Dessa pojkar och deras påhitt kan göra en med rutiga små........ungar.
Det började med att en mamma var och hälsade på i klassen när hon upptäcker en pojke med en kniv i handen, sedan visade det sig att vår pojke tänkte köpa denna kniv för 20 kr, hur tänkte han då?. Jag kan lova att han inte skulle tänka den tanken igen. Jag hoppas att hela klassen har fått sej en rejäl tankeställare. Kim hade ju inte en aning om att det var fel han skulle ju bara ha den som täljkniv, hade nämlgen täljt med sin pappas kniv under helg hos honom.

Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.


Måste iallafall även få berömma honom idag. Då jag var på jobbet gjorde han en handlarlista, åkte med mig och handlade, sedan bjöd han på middag, Tacos, gott gott. 
Sedan badade han och lillasyster och hade jätte kul. 

Nu ska dom snart lägga sig och jag som mamma kan pusta ut, för i sömnen kan det ju inte hända så mycket.
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

tänk då när vi hade 6 st som hade föräldramöte samtidigt i olika klasser,det var att klona sig då kram mama

2008-10-09 @ 21:59:03
Postat av: Anonym

ja barn är gulliga å snälla när dom sover,skönt att mina barn äntligen är vuxna,jag har ju haft det ansvaret å bekymren sen jag var 17 år å till för några år sen äntligen är man barnfri,som vuxna har ni ju eget ansvar kram mamma

2008-10-09 @ 22:10:44
Postat av: Anonym

Hej! Kikar in:) Ha en trevlig kväll!

2008-10-09 @ 22:17:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0