Tilde flyger till Göteborg....

Jag och Tilde tar det lungt på morgonen, hon går och duschar jag gör frukost. Idag ska hon flyga till kusinerna i Göteborg med farfars. På tal om farfar´s. Dom är värdens bästa farmor & farfar och man kan verkligen få ett gott skratt när det gäller just farfar. Vår farfar är lite speciell, väldigt go och glad, somnar lika lätt sittande som liggande, lite stressad & tankspridd ibland. Men vi älskar honom. Henke säger att jag är väldigt lik farfar, men det borde ju vara han. Men han börjar bli mer och mer lik honom :-)

Idag när vi kommer till flygplatsen och lastar ut bagaget så undrar han var handbagaget är, för det skulle ju farmor ta enligt honom. Men farmor trodde att farfar tog det.  farfar säger ännu en gång att det var farmor som skulle ta det. Farfar säger att ha hinner köra tillbaka,om 45 min gå planet. Jag lånar ut bilnycklarna och kommer på att farfar inte har kört automat, jag åker med. Måste erkänna att det spännande, brukar inte vara åkrädd men jag var det nu. Men vi inser snabbt att vi inte skulle hinna så vi vänder om. 
Han nämner flera gånger om bananerna som tydligen ligger i väskan.

Jag och barnen har varit på Boda Borg där dom har gjort om till ett Spök Boda Borg under veckan. Jag vart nog mest skrämd. Personalen där gjorde allt för att skrämma mig. :-O
Ikväll har vi ätit plankstek och gjort en pumpa till bron.
 
Vill ni veta vad Henke gör just nu. Han förbereder för att tapetsera om i hallen uppe. Det började med att han fick sova länge både på lördag och söndag. När han kommer ner på söndag vid 12 tiden( igentligen 13) så säger han:
-Tack älskling för att jag fick sova ut. Låg uppe och tänkte att nu ska jag tapetsera åt dig till helgen.
Gissa om han fick en glad sambo.

Alexandra håller på med 101:- pumpan

Kim & Alexandra hjälps åt

Kim gör ögonen & tänderna

Här är det fina resultatet

spindelnät på ljustakarna, dax att städa!

Alexandra spritsar moset på plankorna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ojdå har ljustaken spruckit....:(

Jag vet inte när det ät tänkt att vi skulle fara och gratta Johannes. Lördag eller söndag.

På fredag är jag ledig, och ska nog fara in och se om jag hittar nått till brorsan, kan ju titta förbi då. Ska på bio på kvällen.

2008-10-30 @ 00:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0