Jag har floskat mig, förlåt Roger!

Måste erkänna en sak som hände igår. Jag har floskat mig!
Det brukar vara Roger, men han var ju inte med. Så nu var det jag. Och jag floska mig ganska ordentligt. Förlåt Roger, det var inte meningen. Men nån måste ju göra det när inte du är med.
Men jag tog iallafall hand om din Fru på hennes födelsedag :-)

Det började så här:
Roger skulle åka med jag och Henke till jobbet. Alla var vi väl lite små trötta. Veronica fyller år och jag frågar Roger vad hon har fått av honom. Han berättar och säger att han även har gjort en liten överraskning till henne när hon ska gå och lägga sig. (Roger skulle vara borta och spela på kvällen) Han har gömt ett kort under täcket där det står att hon ska få gå på stan och shoppa med honom. Det som nu sker är att jag berättar för henne att va trevligt att hon ska på stan och shoppa, Veronica säger:
-Ska jag?
-Jamen Roger sa ju det.
-Sa han? När då?

Henke sitter utmed och vill bara sparka mig på smalbenet. Jag fattar inte att ja just har berättat vad hon skulle få av Roger som överraskning.

Jag som var så stolt som inte hade sagt något om det som låg under täcket, trodde jag. När hon ringer och berättar att hon hittat ett kort i sängen så säger jag.
-Visst var jag duktig som inte sa något till dig?´
Veronica skrattar och säger:
-Men det gjorde du ju, det står ju att jag ska på staan.
-Men var det det som stod på kortet?
-Jaha det var det.

Hoppsan vad har jag nu gjort tänker jag. Säg inget till Roger var det första jag kom på att säga.

Förlåt Roger det var inte meningen, jag vet att du tycker om mig ändå, hoppas jag. ;-/  
Vi ses på stan på Lördag Hi hi 



 


Kommentarer
Postat av: din mamma

alla kan ju görabort sig,jag har städat hela veckan ,är helt slut ä less.holger är ju borta,tog ett varmt bad ,skööönt,sitter ensam mad ett glas vin,skål

2008-10-24 @ 18:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0