♥ Frostkågemarkens Kurt ♥

Nu kommer min älskade KURT snart till katthimmelen. Jag kommer att ha många fina minnen av dig oxå, du följde allitid med innanför min jacka då jag var och handlade, älskade att åka bil, var med på kattutställningsar där du vunnit 1:a pris, ville vara mitt punkten, du bet en i tårna om man inte strök dig, du lade dig mitt på tidningen när man läste den.  Du hämtade leksaker och bar dom i munnen som om du trodde att du var en hund.

Nu är du 18 kattår = 92 människoår så din ork börjar nu ta slut.

Tusen tack syster för att du har ordnat med detta, jag kommer givetvis att vara med.

Så här skrev min syster om vår älskade katt Kurt:

Min älskade kattgubbe Kurt
Jag har gruvat mig läänge läänge för att ringa. Men idag tog jag tag i saken och ringde veterinären för att boka tid.
Fredag den 10 Oktober kommer en mycket speciell katt få somna in och lämna jorden. Han är den mest kloka katten jag varit med om, och jag är så himla glad att jag fått lära känna en sån fin katt. Helt kritvit med klarblåaögon. Vacker personlighet och en pratgladare kisse får man leta efter. Han har fyllt mitt hjärta med stor kärlek, tröstat mig när jag var yngre, sovit med mig när jag varit mörkrädd, följt mig till skolbussen, välkomnat mig hem efter skolan. Han är den absolut bästa vän jag haft under min uppväxt.
Född år 1991, så han har ju några år på nacken. Haft gråstarr några år så synen har försämrats mer och mer, hörseln fungerar knappt, tänderna kämpar för att tugga maten och kroppen är slut. Förra vinter var jobbig för Kurt, så jag tror inte han kommer klara ännu en kall vinter. Därför låter jag honom få återförenas med sin mamma Polly.
♥ Det kommer alltid att finnas tassavtryck av Kurt i mitt hjärta




Min systers öra                                                               Kurts öra



En katt med ett stort hjärta!

2008-10-01 @ 11:15:32 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0