2 arbetsdagar denna vecka...

Jag ska bara jobba måndag & tisdag denna vecka. Skönt med kortvecka! Tycker att jag var värd det  hi hi  Så här ligger det till: Jag är alltid ledig från jobbet när barnen har lov. Vill att barnen skall få vara helt lediga då de har lov  och att bla Tilde inte ska måsta gå till fritids.  
På onsdag åker Tilde till kusinerna i Göteborg, Kim tyckte det var hans tur, men han får kanske åka nästa år?!? Tilde ska börja packa idag. Hon har varit på mig om att jag ska tvätta både mörk och ljustvätt idag, vår egen lilla spillivink. 

Henke är på föreläsning i Anderstorpskolans aula där föreläser:
 
Jag överlevde av Mietek Grocher:
Han befann sig under andra världskriget i nio olika koncentrationsläger i Polen och Tyskland. Mietek Grocher lyckades rymma ur en gaskammare i Maidanek år 1943, då han var sexton år. Den 2 maj 1945, några dar innan andra världskriget var slut, togs Mietek Grocher omhand av engelska trupper, och då vägde han bara 24 kg. Därefter hamnade han i Sverige och har bott här sedan dess.

Alexandra ska lyssna på honom genom skolan imorgon så därför är Henke där idag så han kan svara på frågor om hon funderar över något.

Kommentarer
Postat av: mamma

när jag gick solvik lyssna vi på en sån föreläsning,det var hemska upplevelser.ändå finns det dom som inte tror på förintelsen kram

2008-10-27 @ 20:13:24
Postat av: Sandra

Lät himla skönt med kort vecka :)

2008-10-29 @ 11:45:41
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0