1:a advent & gravbesök

Idag är det första advent, med andra ord så skall det adventsfika i rummet. Vi har alltid 1:a, 2:a 3:e & 4:e adventsfika med röd duk, tomtegröt, lussebullar, skinkmacka & pepparkaka för att inte glömma julmusik i bakgrunden. Detta adventsfika har vi haft i alla år sedan barnen föddes. Synd bara att Kim & Alexandra bara kan vara med på 2:a & 4:e adventsfikat med dom kanske har det hos sin pappa oxå. Det roliga med detta adventsfika är att dom tycker att den röda duken är det viktigaste, den får man inte glömma att ta fram.



Jag & Veronica har varit till gravarna och tänt ljus. Hennes mamma´s grav ligger väldigt nära pappa´s grav och det är ju trevligare att åka tillsammans dit. Både jag och Veronica tycker det är jobbigt att vara på graven, känns alltid lika tungt.
Så vi tände ljus och gjorde fint, tog bort snö från stenarna. Jag pratar alltid med pappa när jag är där så jag önskade honom en trevlig advent. Kanske låter knasigt men jag tror att han både ser & hör mig.
Jag och Henke åkte sedan iväg och inhandlade lite mer julklappar så nu är slutet på julklappsinköpen nära och det känns riktigt skönt. Ni må tycka att jag och Veronica har våra "måsten" och skall göra allt "nu" men jag tror att ni karlar är väldigt glada över att få slippa stressa & stå i kö när alla andra skall köpa sina julklappar, får då har era sambos redan gjort bort det medans ni har fått sova ut på morgonen. ( en liten pik till Henke & Roger hi hi)
Vilken tur att ni har fått just oss!

Min ny inköpta lykta. Den var jag verkligen värd! Den är jättefin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0