Kunde inte hålla tårarna borta, saknar dig så mycket Katta!

En ängel flög förbi
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende,
på vår jord.

Min underbara Arbetskompis lämnade oss i Juni. Idag bjöd jag hennes familj, Nicke & barnen på julbord på Aurum. Det var så roligt att kunna göra dom glad så här vid jul. Det är väldigt tungt för dom, en jobbig period som inte går att beskriva med ord. Vi pratade och åt väldigt gott. När Nicke & barnen skulle fara hem så ville han att jag skulle följa med honom.
Han tog fram ett svart paket:

-Den här fick Katta utav mig när hon fyllde 40 (hon fyllde 40 år 1 månad innan hon dog). Jag vill att du ska ha den och jag vet att hon vill det oxå. Hon hann tyvärr aldrig använda det. Du har gjort så mycker för Katta medans hon var sjuk och hjälpt mig så mycket efter hennes bortgång. Jag vill ge dig det som tack och minne.

Det var ett jättefint Efva Attling halsband
Jag blev jätte glad men tårarna bara rann på mina kinder. Jag saknar henne så mycket att ingen kan förstå det. Det är så tomt på jobbet utan henne och man väntar bara att få höra hennes goa skratt. Men man vet att det aldig kommer att ljuda hos oss igen. Tomheten är enormt.
 Det var jätte jobbigt att ta emot det fina halsbandet, men så enormt fint.
Jag ska bära det på julafton, jag vet att hon kommer att sitta och le mot mig då.

Saknar dig så min underbara arbetskamrat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0