Fredag och Alexandra kommer hem....

........ska krama upp Alexandra ikväll i soffan, bara mysa & mysa & åter mysa. Det är så roligt när hon kommer hem igen. Kim han hade ju som sagt var kvarstittning idag på skolan dom skötte sig jättebra och 40 min blev bara 30 min. Men då har han ju sin otroligt hårda mamma här hemma som sa att om han inte pluggade gloserna under veckan så skulle dom pluggas på fredag efter skolan. Och så blev det. Han hade ju planerat med sina kompisar att åka in till stan och äta middag på frasses. Ok sa jag men du ska kunna gloserna först. Och jag gav mig inte ( ganska nöjd över mig själv) han fick plugga engelska glosor ca 1 ½ timme, hans kompisar ringer och säger att bussen går om 10 min. Men Kim fick ta nästa buss själv, för jag gav mig inte glosorna skulle han kunna till 100%. Vet inte hur många gånger han sa:
-Men mamma, snälla! Jag pluggar sen jag lovar!
Men jag kan vara riktigt tjurig ibland och jag sa till mig själv att inte ge mig. För ett mamma hjärta har ganska lätt med att säga: Ja Ja Ja, gör det då!

Hoppas nu att min älskade sambo kommer ihåg att köpa ett gott vin till mig, för det är jag verkligen värd efter denna "bråttnings" match med engelskaglosor och bussresa in till stan med kompisar.


Kommentarer
Postat av: mamma

hårda tag ibland,men det lönar sig i längden,för han kanske minns det nästa gång,kram på er

2008-12-05 @ 17:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0