Ännu en begravning...och en utnött telefonlinje

....jaha då var det dax att gå på begravning igen. En fd arbetskamrat har lämnat jorde livet och gått över till andra sidan,  han dog i cancer, endast 58 år gammal. Cancern spider sig värre än pesten var och varannan person drabbas av denna hemska sjukdom. Så jag har skickat en fin bukett med texten " Varma tankar till er när orden inte räcker till // Hotell Aurum med personal"  Hur vanligt är det att man går på 5 begravningar på 1 år? Hoppas att det aldrig händer igen.

Henke har åkt på AIK, vart annars, men idag är jag inte arg. Jag måste få berätta en rolig sak i allt detta tråkiga. Jag och Veronica har skämtat om att telefonlinjen mellan oss håller på att vara utnött pga det "skrapar" och "knastrar", måste vara hon som pratar hela tiden fniss. Iallafall så var det in en kille från Relacom på jobbet idag. Jag frågade direkt honom vad felet kunde vara, om den var utnött och berättade vår lilla historia. Han såg ut som ett utropstecken! Han trodde nog att jag var lite "tokig" som trodde att en telefonlinje kunde bli utnött hi hi. Men iallafall så åkte han och kollade upp linjerna och hör och häpnad. Den var utnött hi hi så nu ska det vara en helt ny linje.
Måtte vi prata mindre så det inte händer igen fniss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0