15 dec Personalmöte & skriva julkort

Jag hade personalmöte idag med all personal, utom kockarna. Det blev lite heta diskussioner när det gäller deras arbetstider och raster. Alla tar det inte på rätt sätt utan då kommer taggarna utåt direkt. Men jag brukar kunna lösa det mesta så att alla går därifrån nöjda. Men jag sitter som mellan 2 stolar dvs mellan personalen & Ronny. Så det är inte alltid så lätt. Och han vill inte ta diskussionerna det måste jag göra. Men jag är mån om personalen och vill att alla ska må bra. Men ibland måste man slå näven i bordet och säga ifrån. Det är främst den yngre personalgruppen som man får ta de hårdaste diskussionerna med.
 
När jag kom hem så gjorde Henke middagen och jag började skriva adresser på julkorten så nu är det bara att posta dom imorgon. Men det är ju bara det där problemet......vem har man glömt skicka till?

Nu ikväll så har jag prata med min svägerska Annelie på MSN. Vi pratade faktiskt i 1,45 min, men vi tar snart det nya rekordet på 2 timmar fniss. Man blir iallafall inte varm i örat. Vad vi pratar om? Det säger jag inte, men jag kan iallafall avslöja att det blir lite "tuss" farfar och lite om våra underbara karlar hi hi 



Det är inte alltid så lätt att vara tomte. 

Kommentarer
Postat av: lilian

Vad blev det om farmor då?

2008-12-16 @ 22:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0