13 december Alla julklappar är klara.

Fru Carlsson ringer och väcker mig på morgonen. Då står hon på busstation och väntar på kött som hennes gulliga mormor har skickat till henne.
-Kommer 10 min över 10 och hämtar dig!
-Jag är snabb så jag är klar då.
Så det är bara att stiga upp och göra sig klar. Till och med Henke kliver upp, måste skotta för det har ju vräkt ner tung snö under natten. Kvart över 10 ringer Veronica igen,ingen buss har kommit så hon blir lite sen. Men tillslut kommer hon och ingen buss(fan) har kommit. Jag kan säga med lindriga ord att hon var inte glad. Det kom aldrig någon buss med kött som hon skulle hämta. Tur för den busschauffören hi hi. Så det var ingen glad Veronica som satt hämtade mig. Men jag förstår henne.
Vi åkte iallafall in till stan och gjorde klart alla julklapps inköp, gud så jäkla skönt! Men nu är ju saken den att våra underbara söta karlar har ju inte gjort bort sina "nog hinner jag" "det är lungt" "gud var ni stressar". Dom ska tydligen åka in någon eftermiddag till veckan och gröra alla inköp. Tur för dessa karlar att dom har oss som bakar, fixar julklappar, julstädar, julpyntar, skickar julkorten, gör julgodis mm för annars skulle då barnen inte få mycket till tradition förutom att julklappar köper man inte förrän sista veckan.

Hi hi måste bara berätta en rolig grej som Ronny råkade ut för idag. Han krockade på eftermidagen och ställde bilen lite på sidan som man gör. Då kommer det fram en sur kvinna:
-Men du måste ju fårstå att du inte kan parkera här, flytta genast på bilen!
Det ända han villa säga till denna kvinna var........jäkla surkärring.
Om man just har krockat så är det ju inte det första man vill höra att man har parkerat galet. Hi hi

Luciakram till er alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0