Sommarens pokerkväll.

I lördags var man om man ska vara riktigt ärlig, liiiiite seg efter gårdagens pajfest. Jag tror att både vi och Henrikssons var trötta och slitna när vi låg på soffan under dagen och såg på travet hemma hos oss. Men det var bara att peppa sig själv, slänga sig i duschen för kvällen skulle bjuda på många trevligheter.....nämligen sommarens pokerkväll.

Och den blev verkligen jätte trevlig.
Det började med att part 1 bjöd på välkomstdrink ala piggelin och lite tapas till drinktilltugg.
Samt förrätten: Toast med chevré.....mmmm så god den var.

Värdens bästa Marie, en underbar tjej som verkligen förgyller sitt liv med många skratt.



Sedan var det part 2 som tog över till varmrätten och det var vi. Vi bjöd det glada gänget på grillad entrecote med hemma gjord tzatziki mm. Jag tror och hoppas att alla blev mätta och nöjda. Ja, vissa var då verkligen mätta för dom låg över armstödet och vred sin mage.....(fniss)

Nu var det dax för pokerbordet att komma fram. Vem som vann och åter tog hem potten?
-Aaaaaa! Självklart Marika ännu en gång! Vem annars!
Jag blir så......(grrrrrr)..... vad är det med denna kvinna som spöar skiten ur oss just nu?
Nä, skämt och sido det var du värd........eller?!? (fniss) Nästa gång ska JAG VINNA!

Sedan var sist men inte minst part 3 som skulle bjuda på desserten. Och den var lika god som allt annat vi ätit under kvällen. Choklad pannacotta med hallon. Mumsfillibabba!

Efter avlsutat pokerspel så fick vi lära oss att kasta gris och tärning. Så nu har vi något nytt att lära ut till er andra oxå, det var riktigt roligt. Och även denna kväll avslutades med att det hade hunnit bli ljust ute.
Och vad säger ni? Vi gör väl detta som en tradition.....sommarpoker med middag.


Kommentarer
Postat av: Marika

Självklart!!! Traditioner tycker vi om, eller hur..??? I alla fall jag;-) Tack för en jätte trevlig kväll! Kram

2011-07-27 @ 01:49:04
Postat av: Marie

Det blev verkligen en supermysig kväll trots att vi alla var lite sega från början. När skrattet kommer så kommer även energin.

En gång = ingen gång, två gånger = en vana så vi ser redan framemot nästa års poker och det skulle väl vara rackarns om Henrikssons ska ligga i framkant då oxå. De får akta sig för mig. Förra året kom jag 6:a, i år 3:a nästa år borde den naturliga utvecklingen vara att jag vinner ;-)

Ha det bäst, kram!

2011-08-04 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0